تبلیغات
لونه - افزایش فروش در شرایط رکود و بازار دشوار

مشتریان رفتار خرید را با تغییر شرایط اقتصادی( رونق به رکود بالعکس) تغییر می‌دهند. نیروهای فروش چنانچه به دنبال موفق یت در هر دو محیط می باشند بایستی رویکرده ای فروش را تغییر دهند.



طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز
در شرایط رکود اقتصادی، ترس و نگرانی تعویق در خرید گریبانگیر بسیاری از مشتریان است. نیروهای فروش به دلیل آن که بازارها دچار افول می باشند شرکـت ها به اهداف درآمدی فروش دست پیدا کرده ‌اند، به‌طور ناخواسته مشتریان را تحت فشار قرارداده و سبب تشدید استرس از خرید آن‌ها می‌شوند. بدون شک مشتریان امروز بسیار زیاد تغییرپذیر بوده رفتار خریدشان به طور چشم گیری در حال تغییر است. گاهی از موارد ی که کار فروشندگان را در شرایط رکود سخت‌تر می‌کند عبارت‌اند از:
وقتی که بودجه مشتریان محدود است، آن‌ها استرس زیادتری از اتخاذ تصمیم نادرست دارند.
تاکید مشتریان بیشتر بر روی قیمت بوده از فروشندگان مختلف قیمت را استعلام می‌کنند.
در شرایط رونق اقتصادی، مشتریان تنها در مورد نرخ بازگشت سرمایه پرسش می‌کنند، درحالی که در شرایط رکود، مشتریان در پی اثبات ادعای فروشنده هستند .

تصمیم‌های خریدی که پیش از این توسط مسئول خرید به تنهایی اتخاذ می‌شد، هم اکنون به وسیله کمیته‌های خرید یا سطوح بالاتر سازمان گرفته می‌شود.
مشتریان بیشتر از قدیم تمایل دارند که پیش از خرید محصول، آن را آزمایش کرده منافع منتج از آن را مورد بررسی قرار دهند.
به آنچه که فروشنده می‌گوید کمتر اعتماد می‌کنند تمایل بیشتری به کسب اطلاعات از طریق طرف سوم یا منابع اطلاعاتی دارند.
مصرف از راهبردهای چهارگانه مور

با درنظر گرفتن سه دسته کلی مشتری ( یعنی مشتریان فعلی، مشتریان ازدست رفته و مشتریان بالقوه) می‌توان چهار نوع راهبرد مختلف را جهت ارتقا فروش بیان کرد.
۱. حفظ نگهداری مشتریان فعلی

در شرایط رکود رونق بازار، شرکـت ‌ها بایستی از مشتریانی که با آن‌ها ارتباطات تجاری هستند حفاظت و مراقبت نمایند. از دست دادن چیزی که داریم بسیار زیاد رنج‌آورتر از چیزی است که تهم اکنون آن را نداشته‌ایم. دیگر برای حفظ مشتریان فعلی این است که اقطعا ل آنکه مشتریان فعلی خرید خود را تکرار کنند ۲۵ مساوی بیشتر از مشتریانی است که تهم اکنون هیچ گونه خریدی از شما انجام نداده‌اند.
نقد دوره‌ای مشتری

یکی از نکات کلیدی وبا اهمیت زیاد در حفظ مشتریان، برقراری جلسات دوره‌ای با تصمیم گیرندگان، تاثیرگذاران و افراد کلیدی در سازمان خرید است. چنانچه به عنوان یک قوت فروش، بیشتر از شش‌ماه با مشتریان رابطه نداشته باشید دیگر نمی بایست به آن‌ها به‌عنوان مشتری بالفعل نگاه بکنید . به‌عنوان بخشی از راهکار حفظ مراقبت باید با هریک از مشتریان حداقل سالی دوبار در ارتباط باشید. برای مشتریان مهم‌تر، چهار بار در سال و جهت مشتریان رتبه A (مشتریانی که به‌صورت بالفعل و بالقوه اندازه بالایی از فروش را تشکیل می‌دهند) حداقل ماهی یک‌بار بعضی اوقات بیشتر در ارتباط باشید.
استفاده از راهکار مدیریت تاثیر

استفاده از وسائل هایی مانند: ملاقات چهره به چهره، برنامه های تفریحی، ارتباط ‌های تلفنی، نامه‌ها کارت‌های تبریک غیره راهکار مدیریت تاثیر را تشکیل می‌دهند. فروشندگان حرفه‌ای ارتباط ‌های را از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان برقرار می‌کنند. آن‌ها همین طور دارای یک برنامه فصلی می باشند که در آن ارتباط ‌هایی که بایستی گرفته شود اهداف این ارتباط ‌ها معین شده‌است.
۲. فروش نو

فروشندگان بایستی به دنبال شناسایی و سوژه‌یابی مشتریان جدید جهت گسترش فروش باشند. یکی از راه‌های گسترش فروش، توصیه ‌ها و معرفی‌هایی است که از طرف مشتریان صورت می‌گیرد. تحقیقات نشان داده است چنانچه بدون معرفی و ارتباطات با سوژه‌ها ارتباط بگیرید تنها ۲ درصد امکان حرف کردن با آن‌ها وجود خواهد داشت. اگر ارجاع داده شوید شانس‌تان تا ۲۰ درصد ارتقا می‌یابد و درصورتی که توصیه شوید اقطعا ل خوب یت تا ۶۰ درصد ارتقا پیدا می نماید . پس از مشتریان قدیمی بخواهید که شما را به همکاران یا سازمان‌های دیگر جهت فروش معرفی کنند. وقتی که مشتری از نتایج کالا یا خدماتتان رضایت دارد یا کاری را جهت مشتری انجام می‌دهید که منجر به خشنودی او می‌شود، بهترین زمان برای ارائه درخواست توصیه است.
۳. اصلاح روابط اولیه

به سوی مشتریان اولیه برگردید با آن‌ها رابطه برقرار بکنید . این مشتریان با شرکت ، محصولات و فرایندهای سفارش‌دهی آشنا هستند ، پس نسبت به مشتریان نو ، وقت کمتری برای پیگیری و سازماندهی امور از طرف شما می‌طلبند. اگر ایشان ارتباط را با شما قطع کرده ‌اند آن می‌تواند نارضایتی‌ها و رنجشی باشد که کمپانی مسبب آن بوده است. اما عدم رضایت فقط علت قطع رابطه مشتریان با کمپانی نیست بعضی وقتها دلیل آن ارائه پیشنهاد ات قیمتی پایین‌تر از طرف رقیب و یا ارائه محصولی است که در موقعیت زمانی ویِژگزینشه به نیازهای مشتری نزدیک‌تر است.
۴. گسترش روابط موجود

چهارمین آخرین راهبرد جهت افزایش درآمد، علی‌الخصوص در شرایط رکود، گسترش روابط با مشتریان فعلی است. نزدیک شدن به مشتریان فعلی با وسواس دقت خیلی به منظور شناسایی و بهره برداری از فرصت ها از ارزش خیلی ی برخوردار است. چنانچه به اهداف فروش دست پیدا نکردید، این مساله می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که نتوانستید از یکی از سهروش گسترش ارتباطات مصرف نمایید. این سهروش عبارت‌اند از:
فروش اندازه زیادتری از محصول به خریدار فعلی.
فروش همزمان کالاها اضافی و ارتباط با محصول اصلی (مکمل) به مرکز خرید فعلی.
فروش محصول به مراکز خرید مختلف در یک شرکت (بخش‌ها و زیرمجموعه‌های دیگر شرکـت ). همین طور توصیه ‌هایی که داخل همان شرکت به بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد که به مراتب آسان‌تر کم‌نرخ ‌تر از دربقیه شرکت ‌هاست که رقبا هم وجود دارند.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
What causes pain in the back of the heel?
پنجشنبه 16 شهریور 1396 02:24 ق.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for Can you have
an operation to make you taller?
How do you get Achilles tendonitis?
دوشنبه 16 مرداد 1396 12:45 ق.ظ
It's truly very difficult in this active life to listen news
on TV, therefore I only use web for that reason, and take the newest news.
Can you get taller with yoga?
شنبه 14 مرداد 1396 03:06 ب.ظ
Hey there! I simply want to offer you a huge thumbs up for your
great information you have here on this post. I
will be returning to your web site for more soon.
How long does it take to recover from Achilles injury?
سه شنبه 10 مرداد 1396 01:47 ق.ظ
It's really a nice and helpful piece of information. I'm happy that you
simply shared this useful information with us. Please stay us informed like this.

Thanks for sharing.
BHW
شنبه 2 اردیبهشت 1396 06:22 ب.ظ
For latest news you have to pay a visit the web and on web I found this website as
a best web page for newest updates.
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 09:28 ق.ظ
Appreciate this post. Will try it out.
manicure
دوشنبه 21 فروردین 1396 05:44 ق.ظ
An impressive share! I've just forwarded this onto a coworker
who has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I found it
for him... lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for the meal!!
But yeah, thanx for spending some time to discuss this topic
here on your web page.
manicure
شنبه 12 فروردین 1396 06:16 ب.ظ
What's up to every single one, it's truly a pleasant
for me to pay a visit this web site, it consists
of helpful Information.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

دامنه چیست ؟..........چهارشنبه 28 مهر 1395

دانلود موزیک نو جی دال به نام یآدم تو را فراموش..........دوشنبه 18 مرداد 1395

دانلود موسیقی جدید مهدی جهان ی، علیشمس به نام مدیونم به تو..........چهارشنبه 23 تیر 1395

روانشناسی-بررسی میزان عزت نفس کارکنان مجرد ومتاهل بیمارستان حکیم..........سه شنبه 4 خرداد 1395

کاسنی در طب سنتی..........دوشنبه 27 اردیبهشت 1395

متن آهنگ حمید عسکری ایده آل..........پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395

استفاده از Arpegiation جهت تولید و ساخت ملودی های تنال..........پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395

استفاده از Arpegiation جهت تولید و ساخت ملودی های تنال..........پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395

افزایش فروش در شرایط رکود و بازار دشوار..........دوشنبه 19 بهمن 1394

خانه / کسب در آمد / کسب در آمد از طریق پاسخ دادن به نظر سنجی های آنلاینکسب در آمد از طریق پاسخ دادن به نظر سنجی های آنلاین..........شنبه 12 دی 1394

مقایسه لایه های مـدل OSI و مدل TCP/IP..........سه شنبه 8 اردیبهشت 1394

طراحی سایت تفریحی و طراحی سایت سرگرمی با بازدید بالا..........سه شنبه 8 اردیبهشت 1394

چطور بر تعریق زیاد فائق شویم؟ ..........یکشنبه 23 فروردین 1394

جدیدترین جوکهای باحال خنده دار لاین و وایبر ..........یکشنبه 23 فروردین 1394

عکس های جدید لیلا اوتادی اردیبهشت ۹۴ ..........شنبه 22 فروردین 1394

همه پستها